måndag, september 08, 2008

Party!!

Kräftskiva närmare bestämt. Tyvärr vaknade jag med stans huvudvärk som vägrade ge med sig. Prövade med Alvedon, vila, kaffe, mat och vatten. Inget hjälpte. Jag drack dock ingen alkohol, det hade kanske hjälpt. Det var bara att bita ihop och ta på sig festhumöret, det var inte så lätt men jag tror att jag lyckades ganska bra.

Lilleman var hos farmor och farfar men Kickan fick följa med på fest. Jag är inte säker på att alla tyckte att det var kul att hon var med, men hon visade att hon är en exemplarisk bebis att ha med på fest. Jag la ner henne, vaken, i sin lilla insats till vagnen när vi skulle sätta oss och mumsa slamkrypare. Sen somnade hon och sov sig igenom ett antal högljudda nubbevisor och allsånger och allmänt sorl, vrål och handklappningar. Hon låg vid kortänden av bordet men vi flyttade henne när det var dax för dansen att komma igång. Men hon fortsatte att sova trots discodunk och allt onyktrare konversationer, så när klockan var ett var jag tvungen att väcka henne eftersom mina bröst höll på att explodera. Dessutom kände jag och mitt huvud att det var dax att ta med sig maken och åka hem. Så det gjorde vi. Och hämtade både hund och barn hos farmor och farfar. Lilleman hade tydligen haft en förskräcklig hosta och därför ville de att han skulle sova hemma.

Trots båda barnen hemma fick vi faktiskt sova till halv tio! Jag hade så klart ammat en sväng på morgonen, men vi hade lyckats somna om. Och jag hade ingenhuvudvärk!

Inga kommentarer: