lördag, september 27, 2008

Shit vad tiden går, jag är inte alls bra på att skriva dagbok...

Just nu håller jag på att dryga ut kassan genom att sälja kläder på Blocket. Jag gjorde en ordentlig garderobsutrensning och fick inte så mycket kläder kvar... Men jag får klara mig på det eftersom jag inte har råd att köpa nya. Men då tänkte jag att jag kan ju försöka tjäna lite pengar på de kasserade kläderna istället för att bara skänka bort dem. Jag tror i och för sig att jag bara kommer lyckas att sälja jeansen. Sen har jag ett gäng skor som jag också borde kunna sälja.

Alla pengar som vi får in måste sparas till dop, Lillemans födelsedag, jul och till fjällresan i mars. Men vi börjar med dopet. Det blir enkelt, i vår kyrka, med fika efteråt. Inbjudna blir närmsta släkt och vänner. Tror att det rör sig om 23 pers och några barn. Men om vi bara bjuder på fika behöver det inte kosta så mycket, hoppas jag.

Nu ska jag sätta mig och börja med inbjudningarna. Jag får passa på när resten av familjen sover. Det kommer att bli ROSA. Det har blivit min nya favoritfärg. Stackars Kickan som inte får välja själv. Hon har alltid något rosa på sig.

Nu ska jag sätta fart för hon vaknar nog snart. Hon har ju sovit i en hel halvtimme nu.

Inga kommentarer: