torsdag, oktober 02, 2008

Ont!

Nu orkar jag inte längre. Jag har haft huvudvärk i en månad snart. Så gott som varje dag! Den här veckan har det gjort ont varje dag. Hela tiden, mer eller mindre. När jag vaknar på morgontimmarna för att ge Kickan mat känns det bra, tills jag vaknar ordentligt för då är huvudvärken där. Det läskiga är att jag känner mig så såsig. Ögonen hänger inte med, kroppen reagerar inte på vad hjärnan säger och vid varje rörelse känns det som om hjärnan ska tränga ut genom alla öppningar i huvudet.

Förutom genom mitt högra öra, för där sitter det en propp. Ja, en vaxpropp. Känns ju sådär frächt att ha den där, men där är mitt problem. Mitt vax ramlar inte ut, utan bosätter sig i min örongång tills jag inte hör mer och måste gå till doktorn och få hjälp med att bli av med den. Och efter två(!!) nätters behandling kan jag inte känna att jag känner någon skillnad, jag börjar däremot få ont i örat. Nu ska örat behandlas i natt igen, det var doktorns order innan jag får komma och spola ut skiten. Och jag kan nästan sätta pengar på att det onda i mitt lilla öra är en jävla öroninflamation. Är man öronbarn så är man.

Har jag tur så försvinner huvudvärken när proppen försvinner, det kan ju hänga ihop *hoppas*, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har jag fortfarande ont på måndag ska jag ringa till doktorn.

Som om inte detta vore nog blev mitt tandkött inflamerat också. Så en akuttid till hygienisten som spolade rent. Det gjorde svinont, men det verkar som om det hjälpte i alla fall, för det känns lite bättre nu. Inte lika ont nu.

Inga kommentarer: