måndag, mars 12, 2007

Utmanad...

blev jag av Lilla mamman.

6 st egendomliga fakta om mig.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Here we go:

1. Jag hatar rysarfilmer. Och bland de värsta jag trots allt sett är the Ring. Jag kan få ångestrysningar av att bara se en film-affisch för en rysare, kolla bara på filmen saw´s affisch.

2. Efter min graviditet har jag fått värsta chokladsuget när det är den tiden i månaden. Har aldrig haft sånna nojjor förut.

3. Jag skrattar hysteriskt till Americas funniest homevideo. Jag gråter av skratt.

4. Jag älskar att läsa böcker, helst (läs bara) deckare. Amerikanska eller engelska. Svårt att hinna med bara när man har barn, men en sida brukar jag klara innan ögonen går igen av sig självt när man lagt sig för natten. (Tur att jag jobbar två dar i veckan så jag kan läsa på tåget)

5. Jag önskar att vi hade tid, kraft, energi och möjlighet att vara jourhem åt omhändertagna barn, eftersom jag vill vara med och hjälpa till så att barn som har det svårt kan få det bättre. (Barn har det bäst hos sina föräldrar, men om de inte har det vill jag hjälpa till) Kanske när vi blir äldre, jag och Pappan och när våra egna barn blivit större och är mogna för det.

6. Jag har jäkligt svårt att få tummen ur när det gäller saker jag ska göra. Kommer mig inte riktigt för. Till exempel hänger julgardinerna upp ännu. De ska jag faktiskt ta ner när jag skrivit klart här. Men jag har också tyg som ligger och väntar på att bli gardiner som jag inte fått tummen ur att sy ännu. Och jag tycker att det är superkul att sy.

Japp, sex hemlisar om mig.

Men nu blir jag pinsamt medveten om att jag inte har några bloggkompisar som jag kan utmana. Men ni som brukar läsa min lilla blogg har i alla fall fått veta lite mer om mig.

Ha det bra. Kram MamsenRos

Inga kommentarer: