torsdag, augusti 21, 2008

Ont

i kroppen. Jag tränade igår! Pump. Ok, jag hade de lättaste vikterna, men man måste väl börja någonstans. I alla fall har jag träningsvärk. Fast inte så mycket som jag borde så nästa gång får jag ta tyngre vikter.

Kickan är i alla fall på bättringsvägen. Hennes humör är det inte något fel på heller. Hon är glad bara man tittar på henne. Men Lilleman har fått för sig att han inte ska sova hos dagmamman mer. Det gillas inte! Han är odrägligt trött på eftermiddagen/förkvällen men kan ändå inte komma till ro före åtta, halv nio. Jag måste skapa en rutin för hur vi ska göra de dagar han inte sover, så att det inte blir världskrig. I tisdags hade han inte sovit och vi var sena med middagen - det resulterade i att han gick omkring och grät hela tiden. Tills han fick lite mat, då var han en liten solstråle - en stund, tills det blev dags att borsta tänderna. Ja, ja till slut somnade han.

Vi funderar på att gå på Gadd imorgon, på Grönan tillsammans med familjen B. Vi har dock ingen barnvakt, så det skulle innebära konsert med två kids... Skulle i och för sig vara kul att känna att man kan göra sånna saker trots att man har barn. Måste införskaffa hörselskydd till Kickan. Lilleman har redan ett par som han älskar att använda. Men sen kostar det lite men det kanske vi kan unna oss. Vi fick ju lite uppskov från låneinstitutet, mamma och pappa, så några hundra kanske vi kan spendera. Hoppas bara att svärföräldrarna kan ta hunden med sig till landet.

Hade tänkt att röja här hemma idag, men det blev inte så. Vi måste ta en dag nu i helgen och ta tag i vårt bombnedslag. Viktigaste rummet att fixa är köket som inte är sig likt efter kylbytet, men strax därefter kommer arbetrummet som inte är sig likt sen.... ja, väldigt länge sen. Sedan behöver vi verkligen jaga lite dammråttor i hela huset.

Men nu hoppas jag att maken kommer snart så att vi kan ta en mysig kvällsfika.

Godnatt.

Inga kommentarer: