fredag, augusti 29, 2008

Spenderbyxor

Har varit i TC två dagar på raken! Det är inte bra för plånboken... Men faktum är att jag bara köpt måste-saker: träningskläder till mig (jag kan ju inte använda makens längre), present till svärmor, present till femårig tjej, mojuck till datorn för att kunna få in filmer från videokameran, pärmar till alla papper i arbetsrummet, strumpor och ett par supersöta jympadojjor till Kickan samt en fleeceoverall till samma barn inför vintern. Lilleman fick kalsonger men det var det mormor som betalade.

Det är många mammor där på dagarna! Var får alla sina pengar från? Fast de kanske är där istället för på öppna förskolan. Där var för övrigt vi idag. Det är så mysigt och personligt på vår "öppna", liten mysig lokal, samma barn och föräldrar och dom är trevliga också. Nu har ju jag bara varit där två gånger så jag har väl knappast rätt att uttala mig, men det verkar väldigt bra.

I alla fall, tillbaka till TC. De har gjort ett nytt amningsrum. Toppen, nu slipper man sitta i bajslukten i skötrummet eller mitt ute i gången där alla som ska till garaget går. Det är så häftigt, att Kickan kan leva på grund av det hon får från mina bröst. Hon lever för att jag kan producera mat till henne. (Jag vet, barn överlever av ersättning de får från flaskan också, det är inte det det handlar om.) Jag tycker att det är så häftigt att kroppen är skapt på det sättet och jag är glad över att det fungerar för oss.

Kickan käkar för övrigt gröt nu för tiden. Om jag kommer ihåg och hinner fixa det till henne... Hon äter ganska ordentliga portioner. I alla fall tyckte jag igår att det var dax att prova potatis, och jäklar vad hon åt! Det var tydligen supersmaskigt, hon gapade hela tiden efter mer och fick säkert i sig fyra matskedar. Men nu har hon inte bajsat idag, kan kanske ha ett samband... får vänta med pluggen tills magen har återhämtat sig.

Det verkar vara en bra tid för att testa käk på henne nu eftersom hon är mer intresserad av vad som händer runt omkring är att snutta på tutten. Ofta släpper hon taget, fyrar av ett bländande mjölkdroppande leende och slänger bak huvudet för att se vad som pågår bakom henne. Det uppskattas inte alltid av mina bröst som på grund av detta inte blir tillräckligt tömda och därför värker och riskerar att stocka sig. Men vad ska man göra, hon är ju nyfiken och det är väl en bra egenskap!?

Inga kommentarer: