onsdag, februari 21, 2007

Hur kommer det sig...

... att ingenting funkar när det är kallt? Är det så att all personal på Connex inte vill gå till jobbet när det är kallare än -10 och därför är det personalbrist och inställda bussar, pendeltåg och roslagsbanor. Är det så att strömmen tar slut för att den behövs till nåt annat eller är den bara så svag att den inte orkar driva ett tåg framåt? Är det så att roslagsbanas växlar inte funkar när det är så kallt, att de fryser, vem fan gör inte det? Och är det så att bussar och tåg går sönder när det är minus tio så att det blir vagnbrist lite här och var i kollektivtrafiken? Vad är det för skit som rullar på våra vägar och spårvägar? Klarar de inte av en svensk vinter? Det är ju egentligen inget konstigt att det är minus tio grader eller kallare!

Idag hade vi -20,6 grader när jag gick upp och ovanstående har varit problem i morgontrafiken. Är det ok? Nej, det är klart att det inte är. Men va sjutton ska man göra? Det är bara att klä på sig och vara beredd på att stå och huttra i väntan på att växelfelet fixas till.

Under tiden kan jag bara råda er att klä er noggrant. Skit i frisyren, ta på dig en tjock mössa. Använd halsduk så att inte värmen sipprar ut i nacken. Och för guds skull sätt på dig vantarna och ha dem på dig hela tiden. Jag behöver väl inte nämna långkalsonger, varm tröja, ordentliga skor och en varm jacka?

Men ni som kan, stanna inne i värmen och ge er inte ut i onödan.

Jag ska hålla mig inne på kontoret tills det är dax att ge sig av hemmåt igen.

Varma kramar MamsenRos

Inga kommentarer: