torsdag, februari 22, 2007

Nu har jag helt i onödan varit hos guldsmeden. Han hade inte öppet, han måste ha glömt att jag sa att jag skulle komma idag. Ja, ja, jag får ta det en annan dag. Han ska tydligen vara ganska billig och det tycker jag låter bra.

Jag hade haft förhoppningen om att jag skulle vara så där husmoderlig idag när Lillemans alla kompisar kommer. Ni vet, baka en god kaka eller två. Men jag märker att det är svårt att hinna med allt som yrkesarbetande småbarnsmamma. Jag var tvungen att prioritera tvätten (tvättstugan är dränkt i tvätt) så alltså styrde jag kosan till ICA för att inhandla diverse onyttiga men ack så goda kakor. (Inte ens köpt grejorna på bageriet?! Nej jag har haft 90 kr att leva på de senaste två veckorna. Tack och lov att lönen kommer imorgon) Ja, ja, hoppas det duger för kompisarnas mammor ;-) Vi kommer ju i alla fall inte riktigt att kunna sitta och fika i lugn och ro. Jag befarar att min son bara längtar till att få visa allt han kan, men jag tror inte att det är så uppskattat av kompisarnas mammor. Typ klättra upp och ställa sig på fönsterbrädan...

Men kul ska det bli i alla fall. Det var länge sen vi träffades allihopa, och idag är det V som inte kommer. Han är i karantän eftersom han har träffat vattkoppsbarn och vi har ingen lust att få såna barn ännu. Han får komma med när kusten är klar.

Och stackars hunden har ingen mat. Jag måste bara hinna åka handla det till henne. Nu när hon äntligen har börjat äta ordentligt, och ibland två gånger om dagen, måste man ju se till att det finns mat hemma. Det har ju bara tagit tre och ett halvt år att få henne lite matglad.

Nu ska jag roffa lite pengar från pappan så jag har råd att fixa hennes käk.

//MamsenRos

Inga kommentarer: